Четверг, 09.07.2020, 07:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Стецьківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Напрямки виховної роботи

Школа "Лідерство"
 

ТРЕНІНГ „ЛІДЕРСТВО"

     Мета: поглибити знання щодо управління людьми, розвивати на практиці навички конструктивної презентації лідерських рис, визначати свій лідерський потенціал, закріплювати діловий стиль спілкування, відпрацьовувати навички  демократичної поведінки, виступів перед аудиторією.

    На сьогоднішньому занятті ми з'ясуємо те, що являє собою таке явище, як лідерство у колективі, хто такий лідер та які психологічні якості необхідні лідеру. Спробуємо на практиці визначити власний лідерський потенціал, під час виконання вправ потренуємося виступати перед аудиторією і та навчимося переконувати.

    На початку заняття встановлюються правила спілкування в групі.

    Учні самостійно називають правила спілкування.

    Привітання/знайомство.

Вправа «Репетитор»

  Мета: створення доброзичливого клімату в групі.

  Вправа: один з учасників бере інтерв'ю в інших членів групи, пропонуючи  кожному сказати кілька слів про себе для телепередачі «Молодіжне лідерство» за  формулою «Я - людина, яка...» По закінченню відбувається обговорення почутого та того, що кожен із членів групи відчув.

  У будь-якій групі є лідер. Він не тільки скеровує і веде своїх послідовників, а й хоче вести їх за собою. Дослідження показують, що знання і здібності лідера оцінюються людьми завжди значно вище, ніж відповідні риси інших членів групи.

  Лідер - особистість, що користується визнанням і авторитетом у групі, і за яким група визнає право ухвалювати рішення щодо дій у значимих для неї ситуаціях, бути організатором діяльності групи та регулювати відносини в ній. Лідер має певні властивості, риси, завдяки яким його висувають у лідери. Що це за риси та якості?

 

Риси лідера:

                   вольовий, здатен долати перешкоди на шляху до мети;

                   наполегливий, вміє розсудливо ризикувати;

                   терплячий (готовий довго і добре виконувати одноманітну, нецікаву роботу);

                   психічно стійкий, не дає себе захопити нереальними пропозиціями;

                   добре пристосовується до нових умов і вимог;

                   самокритичний, тверезо оцінює не тільки свої успіхи, а й невдачі;

                   вимогливий до себе та інших;

                   надійний, тримає слово, на нього можна покластися;

                   чутливий до нового, схильний вирішувати нетрадиційні завдання оригінальними методами;

                   стресостійкий, не втрачає самовладання і працездатності в екстремальних ситуаціях;

рішучий, здатний самостійно і своєчасно приймати рішення, у критичній ситуації брати відповідальність на себе;

                   здатний змінювати стиль поведінки залежно від умов, може і вимагати, і підбадьорювати.

Відчуваючи атмосферу й підкоряючи емоції справі, лідер зобов'язаний уміти вчасно «включати» потрібні риси. Навіть тоді, коли умови праці ненормальні, а оточення не викликає симпатії.

 

 

Вправа «Проект правил поведінки»

 

  Мета: дати чіткі відповіді на поставлені запитання, розробити визначення лідерства. Зрозуміти, хто такий лідер у нашому уявленні.

  Група ділиться на три команди. Команди отримують запитання.

 Створіть проект правил поведінки лідера, якими він повинен керуватися у своїй Діяльності, щоб працювати і взаємодіяти ефективно у будь-якій сфері діяльності (на виконання відводиться 5 хв.).

  Після того, як команди закінчили обговорення проектів, з кожної команди виходить «спікер», який висловлює загальну думку своєї команди. По черзі висловлюється кожна команда. Після цього команди разом обговорюють відповіді, з'ясовуючи, з чим вони погоджуються, а з чим ні, і виробляють спільний проект правил поведінки лідера (на виконання відводиться 5 хв.).

 

 

 

Вправа «Чи можу я бути лідером?»

(Практичне застосування правил поведінки лідера)

   Мета: шляхом самоаналізу відверто визначити власний потенціал: переваги та недоліки в ситуації можливого виконання ролі лідера.

  Лідерство передбачає участь у суспільній діяльності, а також у політиці. Політика — це серйозна справа, доводиться оперативно вирішувати безліч складних проблем. При цьому необхідно ґрунтовно все продумувати і бути коректним. Якою ж треба бути людиною, щоб швидко приймати рішення.

  Уявіть собі, що вам запропонували висунути свою кандидатуру на посаду мера і взяти участь у виборах. Звичайно, ви подякували людям, які висловили свою довіру, але замислились і вирішили зайнятися глибоким самоаналізом. Чи справді ви гідні обіймати цю посаду, яка пов'язана з великою відповідальністю за мешканців цілого міста?

 

Пояснення-завдання

У кожного з вас є бланк аналітичної таблиці, на якому є дві колонки. Ліва — «Мої переваги», права — «Мої вади». Почніть аналізувати свої особливості, звертаючи увагу на сильні та слабкі сторони.

Під час аналізу намагайтеся побачити себе в роді мера міста. Що вам дає підставу балотуватися на цю посаду? Чи добре ви розумієте людей? Чи знаєте ви їх потреби та труднощі? Чи готові ви працювати не покладаючи рук і головне — чи є для цього необхідні знання та досвід?

Всі ваші думки систематизуйте за ступенем значущості, тобто на першому місці - запишіть свою головну перевагу, на другому — ту, яку ви особливо цінуєте. А потім - недоліки.

Який перелік вийшов більшим? Чого було більше — ваших переваг чи недоліків? А головне — спробуйте пояснити, як ваші переваги допоможуть вам у роботі мера і як ваші недоліки цьому можуть завадити.

Після того, як учасники попрацюють над цим завданням і заповнять обидві таблиці, пропонується зачитати і прокоментувати свої записи.

Під час виступу учасника всі інші грають роль «експертної комісії», завдання якої — визначити його переваги. Будь-хто може висловити своє ставлення до учасника тільки з позитивного боку. Не рекомендується посилювати критичний підхід, тому що мета вправи — допомогти побачити свої переваги, підвищити самооцінку. Члени експертної ради можуть поповнити кількість позитивних рис учасника, що виступає. При цьому він записує названі переваги до аналітичної таблиці. Потім надається слово наступній особі.

 

Рефлексивний аналіз

Після виконаних вправ дається оцінка своїй участі у занятті за десятибальною системою. Для цього по колу передається бланк із прізвищами учасників та місцем для оцінок, крім того, кожен з висловлює свої враження від заняття й те, чи задоволений він своєю участю у ньому, свої враження.

 

Висновок

На занятті ознайомилися з важливими лідерськими рисами, спробували поставити себе на місце залежного й відповідального, спробували визначити наявність лідерських рису кожного з вас, з'ясували, як має поводитися лідер, щоб працювати і ефективно взаємодіяти у будь-якій сфері діяльності, вчилися презентувати себе як особистість.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Июль 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright MyCorp © 2020